niedziela, 19 kwietnia 2015

Rekreacyjnie, Szlak Ticknock

Wiosnę już widać i czuć pełną piersią. Pogoda dopisała jak na niedziele, bo jak z reguły bywa, pogoda weekendowa bywała dotychczas typowo barowa. Zdecydowaliśmy się na pierwszy wiosenny górski spacer, bo taki był zamysł dzisiejszej trasy. Okazała się ona nieco bardziej wymagająca niż oczekiwałam, aczkolwiek pomimo braku kondycji pokonaliśmy ją w niecałe dwie godziny, z kilkoma małymi przystankami fotograficznymi.

Trasa nazywa się Ticknock, i jest położona 20 kilometrów na południe od centrum Dublina. Trasę znalazłam na stronie walkingroutes.ie, z której już wcześniej korzystałam, i jak dotąd się nie zawiodłam, no może zmyliła mnie dziś tą łatwością trasy. Możliwe jednak, ze to moja kondycja była poniżej oczekiwań jak na tę porę roku.

Zacznijmy zatem od początku. Krótka trasa samochodem nie zajęła nam nawet pól godziny. Jak to na niedziele bywa ruch był niewielki, jednakże sielankę zaburzyć może tu i ówdzie jakiś niedzielny kierowca. Po dojeździe do miejsca, można pozostawić auro na rozległym parkingu albo postoju ciągnącym się przy drodze jednokierunkowej. Nie powinno być problemu z miejscem. Niezmotoryzowani mogą zawsze wziąć autobus 44B.

Na miejscu dostępne są miejsca piknikowe, trasy rowerowe, bardzo dobrze oznaczone i odseparowane od szlaków pieszych. Z reguły to byłoby powodem do moich nerwów, bo nie trudno mnie wyprowadzić z równowagi.  Miłośnicy ptaków jaki i roślinności nie powinni być zawiedzeni. Trasa oferuje niesamowite widoki. Mamy do wyboru kilka szlaków, my wybraliśmy trasę zieloną, siedmiokilometrową, jednak jak zawsze udało nam się zboczyć trochę ze szlaku. Punktem kulminacyjnym trasy są ruiny zamku zwanego Fairy Castle, usytuowane 536 metrów nad poziomem morza.  A widoki zapierają dech w piersiach.











1 komentarz:

  1. Trasa prezentuje się wspaniale...chociaż wygląda na trudną, ale dlaczego ma być łatwo i prosto. Lepiej jest osiągnąć cel idąc po wertepach ....wtedy satysfakcja większa.
    Czekam na kolejną Twoją wyprawę ...relacje i ciekawe zdjęcia :) Życzę powodzenia

    OdpowiedzUsuń