środa, 5 sierpnia 2015

Migdały i jagody

Migdały zawierają witaminy B2 i E. Ta pierwsza korzystnie wpłynie na wzrok i układ nerwowy, a witamina E wspomoże nasz układ krwionośny. Migdały zapobiegają anemii i wzmacniają organizm. Spożywanie migdałów może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka wątroby. Regulują one także poziom cukru we krwii, ponieważ przyczyniają się do poprawy wrażliwości na insuline. Zawierają też sporo białka i wapnia, fosforu, potasu oraz wiele witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Migdały są również dobrym źródłem magnezu, dlatego poleca się je osobom narażonym na duży stres i żyjącym w napięciu. Dodatkowo migdały są źródłem zdrowych tłuszczów, i w umiarkowanych ilosciach nie powoduje wzrostu masy ciała.
Warto wspomnieć, że migdały zawierają fenyloalainę. Aminokwas ten poprawia myślenie, a także poprawia samopoczucie, a także łagodzi objawy depresji.

Migdały połączymy z jagodami, które działają uspokajająco i przeciwbólowo, oraz wspomagają pracę oczu. Są źródłem antyoksydantów, dzięki czemu opóźniają proces starzenia. Jagody podobnie jak migdały pomagają regulować poziom cukru we krwi. Posiadają także właściwości bakteriobójcze i przeciwwirusowe.

Co myślicie o propozycji pysznego koktajlu migdałowego z dodatkiem jagód? Koktajl z pewnością może nam zastąpić kolację ;)
Migdały namoczyłam w wodzie kokosowej. Po kilku godzinach wycisnełam sok z jagód i dodałam namoczone migdały oraz wodę kokosową dla uzyskania lżejszej konsystencji. Smacznego!






1 komentarz: